Op de TvBox Pro staat standaard een oude Kodi (versie 16) geïnstalleerd.
Momenteel werkt echter de interface van TvBox Pro het beste op Kodi 17.
Ook is er momenteel zelfs Kodi 18 uit, maar deze versie werkt niet goed op de TvBox Pro.
Het is dus belangrijk dat je de app van Kodi niet zomaar update naar 18.
Dit gebeurt ook soms per ongeluk automatisch als je de Playstore dit toelaat.

Mocht je dus ineens een ander uiterlijk hebben in Kodi, dan is waarschijnlijk de Kodi versie niet Kodi 17, en werk alles niet goed.
In dit artikel leggen we je uit hoe je er voor zorgt dat je weer Kodi 17 hebt met de TvBox Pro skin.

Zorg dat je Kodi hebt afgesloten en in Android zit:

  • Klik op "Settings".

  • Klik in het menu op "Apps".

  • Hierna zie je onder gedownloade apps het icoontje staan met "Kodi".
  • Klik op het icoontje van Kodi. 
  • Klik op uninstall of verwijderen.

  • Klik op OK.
  • Kodi is nu verwijderd en we gaan nu de juiste versie installeren met de TvBox Pro skin.
  • Ga terug naar het Android homescherm. 


  • Klik op "My Apps".

  • Scroll naar beneden en open de app "TvBox Pro".


  • Klik hier op "Herinstalleer de Kodi Applicatie", en wacht geduldig een aantal seconden/minuten tot er een scherm opent.


Standaard staat het installeren van apps uit onbekende bronnen uit op de box.
Het kan zijn dat je dit eerder al een keer hebt aan gezet, dan kun je de komende 2 stappen overslaan. 



  • Als je deze melding krijgt, klik dan op "Instellingen".



  • Zet hier "Onbekende bronnen" op aan, en klik terug naar het volgende scherm.



  • Als je niet automatisch terug komt in het installatiescherm van Kodi, klik dan nog een keer op "Herinstalleer de Kodi applicatie, en wacht tot het volgende scherm verschijnt.

  • Klik hier op "Installeren".
  • Zodra Kodi is geïnstalleerd klik je het scherm weer weg zodat je weer in het volgende scherm komt:


  • Klik op "Reset mijn TvBox Pro".

  • Wacht geduldig tot het balkje klaar is met downloaden en installeren klaar is.


Als de installatie is geslaagd dan kun je Kodi weer openen en gebruik maken van de juiste versie van Kodi 17!





Let op: Als je en box hebt van vóór maart 2017 dan kun je dit probleem tegenkomen: https://help.tvboxpro.nl/support/solutions/articles/14000096451-het-beeld-blijft-hangen-tijdens-het-afspelen-
Voer deze stappen pas uit als je het probleem echt ervaart. Als je wel een nieuwere box heeft kan dit juist voor problemen zorgen.