Is mijn internet snel genoeg?
Als je de TvBox Pro in bezit hebt, kan het zijn dat je tegen foutmeldingen aanloopt.
"Controleer log", "Geen streams beschikbaar", "Buffer vol" of andere foutmeldingen, geven vaak aan dat je internetverbinding niet helemaal lekker loopt.


Om dit te testen kunnen we een Speedtest doen.


Speedtest starten

Zit je in het streamprogramma? Sluit Kodi dan af, door op Afsluiten te klikken in het hoofdmenu, en je het startscherm van Android te zien krijgt:

  • Klik op My Apps


  • Klik op Speedtest

De app gaat nu op zoek naar de beste server. Duurt dit erg lang? Of kan de app geen server vinden, en geeft ie een foutmelding?
Dan heb je geen internet verbinding. Controleer of je Wifi goed is ingesteld, en of het bereik goed is.
Gebruik je een internetkabel? Dan heb je de kabel waarschijnlijk op een verkeerde poort van je modem zitten. Gebruik poort 1 of 2.


  • Zodra je dit scherm ziet, klik je op Start test
Gebruik je de kleine meegeleverde afstandsbediening? Als je op het knopje met de computer muis drukt, kun je daarna met de pijltjes op de afstandsbediening de cursor bewegen.
Beweeg deze naar de knop Start test, en klik op OK op je afstandsbediening. Druk hierna weer een keer op het knopje met de computer muis om weer normaal te navigeren.


Na een aantal seconden krijg je de test resultaten te zien.
Van belang is de snelheid bij Downloaden, deze moet minimaal rond de 20 Mbps zijn.

Ik gebruik Wifi en mijn snelheid is te laag

  • Kijk je Wifi instellingen na op je modem, gebruik je de juiste Wifi kanalen? Probeer een ander Wifi kanaal.
  • Je kunt een Wifi repeater aanschaffen, deze versterkt je Wifi signaal. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij je lokale elektronica winkel.
  • Haal de stroom even van de modem en laat deze opnieuw opstarten. Zodra de modem is opgestart, probeer de Speedtest nogmaals.
  • Probeer een internetkabel aan te sluiten, hiermee heb je altijd een stabiele internetverbinding.


Ik gebruik een internetkabel en mijn snelheid is te laag
  • Zit de kabel in de goede poort op je modem? Probeer poort 1 en 2.
  • Heb je wel een internet abbonement die 20 Mbps haalt? Informeer bij je provider.
  • Haal de stroom even van de modem en laat deze opnieuw opstarten. Zodra de modem is opgestart, probeer de Speedtest nogmaals.